Hazır giyim sektörü 16,3 milyar dolarla, 2019 yılının en çok ihracat yapan ikinci sektörü olmayı başardı. Konfeksiyon Bebe Giyimi ve Eşyası ihracatı ise Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ’in verilerine göre 2019 yılında yaklaşık 24 milyon dolar olarak gerçekleşti. Üretim ve ihracatta yakaladığımız başarıların yanında moda sektöründe ürün geliştiren markalara da ihtiyaç var. Giyim alışverişimizi yaparken daha bilinçli tercihler yapabilmek adına bu markaları tanımak ve giyim rotamıza eklemek önem arz ediyor. Pulse of the Fashion Industry Report” (Moda Endüstrisinin Nabzı Raporu), moda endüstrisinin, mevcut durumun çevresel ve toplumsal açıdan olumsuz yansımalarına eğilmesi halinde, dünya ekonomisinin kazancının 2030 yılında yaklaşık 160 milyar euro olacağını öngörmektedir. Sürdürülebilir olmak, moda dünyasında giderek daha fazla önem kazanan bir trend haline geldi. Bizde dünyadaki değişime uyum sağlayıp, potansiyelimizi korumak ve sürdürülebilirliğimizi sağlamak adına harekete geçmeliyiz.

Sürdürülebilirliğin son yıllarda moda sektöründe çok belirleyici olması, pazarda ekolojik ve organik tekstillere olan ilginin artması, dünyanın önde gelen pamuk üreticilerinden biri olan Türkiye’nin bebek çocuk hazır giyim sektöründe avantajlı konumda olmasını sağlıyor.

38. Uluslararası İstanbul Anne Bebek ve Çocuk Ürünleri Fuarı’nda değişen dünya ve iş koşullarında sürdürülebilir bir büyümenin nasıl gerçekleşebileceğinin de önemine vurgu yapılacak. Sürdürülebilirliği desteklemek adına yaka kartları ve halıların geri dönüşüme gönderileceği, kağıt kullanımını azaltmak için ziyaretçi anketlerinin tabletler aracılığıyla yapılacağı, elektrik enerjisi tasarrufu için firma stantlarında LED teknolojilerinin kullanımı teşvik edilirken, sürdürülebilir kalkınmanın önemine dikkat çekilecek

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.