Ordu Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Servet Şahin, canlı yayın konuğu olduğu TRT Trabzon Radyosunun sorularını yanıtlarken, Samsun Sarp Demiryolu projesini ve Samsun Ordu arasında yapılacak olan demiryolu hakkında değerlendirmede bulundu.

TRT Trabzon Radyosu’nun sorularını yanıtlayan Başkan Servet Şahin; “Demiryolu ulaşımı, ulaşım araçları içerisinde en ucuzu, en ekonomik olanı ve en konforlu olandır. Aynı zamanda incelendiği zaman çevre kirliliği bakımından da en mükemmel ulaşım aracıdır. Bu nedenle 21’nci yüzyılda demiryolu çağı olacağına inandıklarını belirtti.

“Demiryolu Maliyeti Otoyolun 3’de 1’i”

Demiryolunun otoyoldan daha az maliyetle yapıldığını vurgulayan Başkan Şahin; “Maliyet bakımından da baktığımız zaman otoyolun kilometre başı 12 milyon dolar iken, demiryolunun maliyeti 4 milyon dolar, bu yüzden modern bir demiryolu 6 şeritli karayolu maliyetine rahatlıkla yapılabiliyor. 6 hatlı bir otoyol için 37,5 metre veya 40 metre bir genişlik lazımken iki hatlı demir yolunda13,5 – 14 metre genişlik yetmektedir. Bunun istimlak bakımından daha ucuz ve daha kolay yapılabilen mükemmel bir araç” olduğunu belirtti.

“Demiryolu Deniz Yolunu Getirecek”

Demiryolu ulaşımı tamamlandığında Ordu ve bölgede denizyolu ulaşımının da artacağını söyleyen Başkan Şahin; “Karadeniz kıyımızı şu anda çok fazla kullanamıyoruz. Ancak gelecekte demiryollarının yapımı ile birlikte deniz yollarını da kullanacağız. Demiryolu taşımacılığı bölgemize geldiği takdirde, deniz yolu taşımacılığı da bölgemizde kullanılır hale gelecektir” dedi.

“Yeni Ticaret Sektörleri Doğacak”

Demiryolu ile yeni ticaret sektörlerinin doğacağını belirten Başkan Şahin; “Samsun Sarp Demiryolu projesinin Ordu’ya kadar gelmesini istediler, ancak biz bu yolun Giresun, Trabzon, Rize’den Sarp’a ulaşmasından yanayız. Çünkü bu demiryolu Gürcistan, Azerbaycan, Hazar kenarlarına ulaştığı vakit, yeni bir ticaret sektörünün doğmasına sebep olacaktır. Hem turizm açısından, hem sanayi anlamında yeni sektörlerin doğmasına, yeni ticari ilişkilerin artmasına sebep olacaktır. Bu yol mutlaka bölgemize bir canlılık getirecektir.”

“Ordu Lojistik Merkez Olacak”

Son olarak, Samsun Ordu arasına yapılacak olan demiryolu için bir problem olmadığını söyleyen Başkan Şahin; “. Bu proje tamamlandığında en azından yurt içinde ulaşım daha kolay olacaktır. Bu yol hem turizm açısından, hem ticari açıdan Ordu için çok önemli. Ordu’dan Samsun’a, Ankara’ya belki de Paris’e modern bir demiryolu ulaşımı ile rahatlıkla gidilebilecekti. Aynı zamanda, Ordu Türkiye’de en fazla fındık üretiyor, en fazla bal üretiyor, en fazla kivi üretiyor ama bunları pazarlayamamış bir ilimiz. Bundan sonra artık ulaşım kolaylaşınca, Ordu’nun kendini diğer ülkelere tanıtması da kolaylaşacak. Bu demiryolu projesi bittiği anda Ordu bir lojistik merkez olacaktır. Bizim il olarak eksik kaldığımız sanayileşmemiz gelişecek ve dünyaya açılımımız kolaylaşacak” diye konuştu.

Editör: TE Bilişim