Türk Tekstil sektörü 63 ülkeden 10 bini aşkın ziyaretçiyle İstanbul’da buluştu.

2022 yılına 15 milyar dolar ihracat hedefiyle başlayan tekstil sektörü Texhibition İstanbul Kumaş ve Tekstil Aksesuarları Fuarı’nda küresel alıcılarla buluştu. 5 bin m² alan üzerinde gerçekleşen ve 63 ülkeden 11.211 kişinin ziyaret ettiği fuarda, 3 gün boyunca sürdürülebilirlik ve tasarım konusunda alanında uzman kişilerle seminerler de düzenlendi. İTHİB Başkanı Ahmet Öksüz, sektörün bu seneki ihracat hedefine ulaşmasında fuarın büyük katkı sunacağını söyledi.

DÜNYANIN EN BÜYÜK TEKSTİL FUARLARINDAN BİRİ OLACAK

Fuarla ilgili değerlendirmelerde bulunan İTHİB Başkanı Ahmet Öksüz, “Sektörümüze büyük katkı sunma hedefiyle düzenlediğimiz fuarımızda hedeflediğimiz rakamlara ulaştık. 84 gün gibi çok kısa bir süre içerisinde hayata geçirdiğimiz fuarda sektörümüz firmalarını birçok dünya devletinden alıcılılarla buluşturduk. Bu başarıya ulaşmamızda emeği geçen tüm sektör temsilcilerine ve paydaşlarımıza teşekkür ediyorum. Tekstil sektörünün uzun zamandır beklediği ilk yerli ve milli fuarı olan Texhibition, ülkemize yakışır bir fuar oldu. Fuara katılan firmalarımızdan fuarımıza ilişkin oldukça olumlu geri dönüşler aldık. Bu çerçevede 21 – 23 Eylül 2022 tarihlerinde ikincisini gerçekleştireceğimiz fuarımızı en az iki kat büyüteceğiz. Gelecek yıllarda fuarımızın dünyanın en büyük tekstil fuarlarından biri olmasını hedefliyoruz. Fuarımızın tekstil sektörü ihracatımıza bu sene 1 milyar dolar katkı sunmasını hedefliyoruz.  Kardeş birliğimiz İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliğimiz de Ağustos ayında IFCO Fuarı’nın 2.’sini organize edecek. İstanbul’da gerçekleştirdiğimiz bu entegre fuar çalışmaları İstanbul’u Türk tekstil ve hazırgiyim sektörlerinin moda merkezi yapma noktasında önemli bir rol oynayacak” dedi.

Sektörün ihracat rakamlarını da değerlendiren Ahmet Öksüz şunları aktardı: “Sektör olarak geçtiğimiz yıl 12,9 milyar dolar değerinde ihracat gerçekleştirdik ve bu dönemde 200 ülkeye ihracat gerçekleştirdik. 2022 yılında ise hedefimiz 15 milyar dolar ihracatla küresel ticaretteki payımızı daha da artırmak. Bu başarıyı sürdürebilir hale getirmek adına İTO ile organize olarak ilk yurt içi fuarımızı organize ettik. Bundan sonraki hedefimiz ise Eylül ayında ikincisini gerçekleştireceğimiz fuarımızı en az iki kat büyütmek. Bu çerçevede çalışmalarımıza şimdiden başladık.” dedi.

Editör: TE Bilişim