Denetimlerle ilgili bilgi veren Ordu Tarım ve Orman İl Müdürü Kemal Yılmaz; “Bilindiği üzere gıda zincirinin tüm aşamalarında tüketici sağlığının korunması ve güvenilir gıda arzının sağlanması Bakanlığımızın sorumluluğundadır. Bu kapsamda denetimlerin etkinliğinin daha da artırılması amacıyla Bakanlığımız tarafından 25-30 Kasım 2019 tarihleri arasında Ülkemiz genelinde “Ürün Bazlı” gıda denetim seferberliği başlatılmıştır. Denetim seferberliği ile birlikte ilimizde de 25 Kasım tarihinde et ve et ürünleri üreten işyerleri, 26 Kasım tarihinde süt ve süt ürünleri üreten işyerleri, 27 Kasım tarihinde ekmek ve ekmek çeşitleri ile unlu mamul üreten işyerleri, 28 Kasım tarihinde kasap, şarküteri ile bakkal, market, büfe vb. işyerleri, 29 Kasım tarihinde okul kantinleri ve yemekhaneleri, 30 Kasım tarihinde lokanta, restoran, dönerci, fast-food vb. toplu tüketim yerlerine yönelik denetimler gerçekleştirilmiştir” dedi.

Ordu İli genelinde eş zamanlı olarak 6 günde 778 adet denetim gerçekleştirildiğini vurgulayan İl Müdürü Yılmaz; “Bakanlığımız tarafından başlatılan ‘Ürün Bazlı’ denetim seferberliği ile birlikte ilimizde de yoğun bir çalışma başlatılmış ve İlimiz de görev yapan tüm gıda kontrol görevlilerinin denetime çıkmaları planlanmıştır. Bu kapsamda İl/İlçe Müdürlüklerimizde görevli tüm gıda kontrol ekipleri tarafından belirlenen sektörlerde eş zamanlı olarak 6 günde 778 adet denetim gerçekleştirilmiştir. Bunun sonucunda 2019 yılında toplam 12 bin 449 adet denetim yapılmış olup 81 adet işletmeye idari para cezası uygulanmıştır. İl Müdürlüğü olarak halk sağlığını korumak amacıyla gıda işletmelerine yönelik denetimlerimiz bundan önce olduğu gibi bundan sonrada büyük bir titizlik ve hassasiyetle devam edecektir. Ancak, gıda denetimlerinin amacına ulaşabilmesi için tüketicilerimizin de bilinçli olmaları çok önemlidir. Unutulmamalıdır ki, etkili bir denetim sistemi tüketicinin ve tüketici örgütlerinin denetimlere katılmaları, katkı sağlamaları ile mümkündür. En iyi denetçi tüketicinin kendisidir. Çünkü tüketicinin her hangi bir olumsuzlukla karşılaştığında bu olumsuzluğun giderilebilmesi için ilgili kurumlara ya da yetkili makamlara müracaat etme hakkını içeren şikâyet hakkı da bulunmaktadır. Bu nedenle; gıda zehirlenmesine maruz kalan veya satın aldığı gıdalarla ilgili herhangi bir şikâyeti olan tüketicilerimiz ‘Alo 174 Gıda Hattı’nı arayarak ihbarda bulunabilmektedir. 6 gün boyunca mesai mefhumu gözetmeksizin denetim gerçekleştiren İl ve İlçe Müdürlüklerimizde görevli gıda kontrol ekiplerine ayrıca teşekkür ediyor, başarılarının devamını diliyorum” dedi.

Editör: TE Bilişim