Öne Çıkanlar devlet personel başkanlığı DUYGU AKSEN CİNORUK çaybaşı mhp ORDU VALİSİ SEDDAR YAVYZ Ordu

Bu haber kez okundu.

Ambalajda İhracat Artıyor İthalat Düşüyor

Ambalaj üretiminde bölgenin en önemli ülkelerinden biri olan Türkiye güçlü konumunu 2019 yılında da sürdürüyor. Ambalaj Sanayicileri Derneği'nin (ASD) açıkladığı ilk 6 aylık verilere göre özellikle dış ticaret fazlasındaki büyük artış dikkat çekti.

YÜZDE 70 ARTIŞ

Ambalaj sektörü 2018 yılının ilk 6 ayında 1,13 milyon ton olan ambalaj ihracatını 2019 ilk yarıda yüzde 11 artışla 1,26 milyon tona çıkarırken, değer bazında ise yüzde 1 artışla 2 milyar 323 milyon dolara ulaştı. Aynı dönemde ithalatta ise dikkat çekici bir azalma yaşandı. 2018 yılının ilk 6 ayında 900 bin ton olan ambalaj ithalatı 2019'un aynı döneminde 720 bin ton olarak gerçekleşti. Değer olarak bakıldığında da ithalat yüzde 20 azalışla 1 milyar 767 milyon dolardan 1 milyar 405 milyon dolara geriledi.

Böylece ambalaj sektörünün dış ticaret fazlası ilk yarıda geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 70 artışla 539 milyon dolardan 918 milyon dolara yükseldi.

Türkiye bu yıl en fazla Birleşik Krallık, Almanya, Irak, İsrail ve İtalya’ya ihracat yaparken, en fazla ithalatı Almanya, Çin, İtalya, ABD ve Fransa'dan gerçekleştirdi.

ZEKİ SARIBEKİR: “İKİNCİ YARI DAHA İYİ OLACAK”

Ambalaj sektörünün ilk 6 ayını değerlendiren Ambalaj Sanayicileri Derneği Başkanı Zeki Sarıbekir, sektörün cari açığa yaptığı pozitif katkının artarak devam ettiğini söyledi. Sektörde ikinci yarının özellikle ihracat tarafında daha iyi geçmesini beklediklerini kaydeden Zeki Sarıbekir; "Ambalaj sektörü olarak her geçen gün daha çok ihracat yapmak ve Türkiye’de ürettiğimiz ambalajların en az yarısını ihraç edebilmek amacıyla çalışmalıyız" dedi.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.