Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) harekete geçti. GSM operatörleriyle ilgili artan şikayetleri değerlendirmeye aldı. BTK, Tüketici Hakları Yönetmeliği’nde değişikliğe giderek yoğun şikayet alan sorunları Temmuz 2022’ye kadar çözüme kavuşturacak.

Değişiklik kapsamında düşük internet hızı nedeniyle hizmeti iptal etmek isteyen vatandaşlara operatörler tarafından yansıtılan ‘yüksek cayma bedelleri’ tarih olacak. Aldatılarak ya da farkında olmadan yapılan paket dışı aramalar sonucu tüketicinin karşılaştığı yüksek fatura sorunu da çözüme kavuşacak. Aktivasyon, kurulum, bağlantı gibi mali yükümlülük doğuran hükümlerin sözleşme içerisine dikkat çekmeyecek şekilde konulduğu yöntemler tespit edilerek önlenecek.

ÇOCUKLARDAN ONAY ALINAMAZ

Yapılan araştırmaya göre, Türkiye’de cep telefonu kullanma yaşı 11’e kadar düştü. 11-15 yaş aralığındaki çocukların yüzde 89’u cep telefonu kullanıyor. Cep telefonu kullanımı yaşının bu seviyelere kadar düşmesi de reşit olmayan çocukların, telefondan mali yükümlülük doğuran onaylar vermesine ve ailelerin mağduriyetine sebep olabiliyor. Çocuklardan alınan, yani aile büyüklerinden alınmayan “mali yükümlülük getiren” onaylar geçersiz sayılacak. Haber Merkezi

Editör: TE Bilişim