banner142
Öne Çıkanlar İnternet Gazetecileri Federasyonu (İGF) dün yüzde 0 fındık bahçesi mustafa adıgüzel Pınar Şahin

Bu haber kez okundu.

CAYMA BEDELİ VE YÜKSEK FATURA TARİH OLUYOR

 Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) harekete geçti. GSM operatörleriyle ilgili artan şikayetleri değerlendirmeye aldı. BTK, Tüketici Hakları Yönetmeliği’nde değişikliğe giderek yoğun şikayet alan sorunları Temmuz 2022’ye kadar çözüme kavuşturacak.

Değişiklik kapsamında düşük internet hızı nedeniyle hizmeti iptal etmek isteyen vatandaşlara operatörler tarafından yansıtılan ‘yüksek cayma bedelleri’ tarih olacak. Aldatılarak ya da farkında olmadan yapılan paket dışı aramalar sonucu tüketicinin karşılaştığı yüksek fatura sorunu da çözüme kavuşacak. Aktivasyon, kurulum, bağlantı gibi mali yükümlülük doğuran hükümlerin sözleşme içerisine dikkat çekmeyecek şekilde konulduğu yöntemler tespit edilerek önlenecek.

ÇOCUKLARDAN ONAY ALINAMAZ

Yapılan araştırmaya göre, Türkiye’de cep telefonu kullanma yaşı 11’e kadar düştü. 11-15 yaş aralığındaki çocukların yüzde 89’u cep telefonu kullanıyor. Cep telefonu kullanımı yaşının bu seviyelere kadar düşmesi de reşit olmayan çocukların, telefondan mali yükümlülük doğuran onaylar vermesine ve ailelerin mağduriyetine sebep olabiliyor. Çocuklardan alınan, yani aile büyüklerinden alınmayan “mali yükümlülük getiren” onaylar geçersiz sayılacak. Haber Merkezi

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.