“Doğadan Geleni Doğaya Gönder” eTwinning projesi 2021-2022 eğitim öğretim döneminde Ordu Altınordu Zuver Kaya Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi İngilizce öğretmeni Sinem Eroğlu tarafından yürütüldü.

Proje, çöp olarak görülen yediğimiz meyvelerin çekirdeklerini okullarda biriktirip doğanın canlanması ve devamlılığını sağlamak adına tekrar doğayla buluşturmayı hedefliyor. Ülkemizde son zamanlarda ortaya çıkan yangınlar bu proje için ilham kaynağı oldu. Öğrencilerde doğa faaliyetlerini artırmak, toprağa dönüş hareketini başlatmak ve diğer canlıların da yaşam alanlarını korumak adına Web 2 araçlarıyla iş birlikçi ve ortak ürünler oluşturuldu.

Proje; Türkiye’den 10, Kuzey Makedonya’dan 3, Yunanistan’dan 1 ve İspanya’dan 1 olmak üzere toplam 15 ortak okulla yürütüldü. Öğrenci yaş aralığı 14-18. Toplam 131 öğrenci ile çalışmalar gerçekleştirildi ve proje sonunda meyve çekirdekleri doğa ile buluşturuldu. Projenin ortak ürünleri hikâye yazma, meyvelerle Kahoot etkinliği, meyve ağaçlarının tanıtımı, sanal sözlük, kayısı çekirdeğinin serüveni.

DOĞA İNSANSIZ YAŞAYABİLİR AMA İNSAN DOĞASIZ YAŞAYAMAZ

“I am What I am” isimli eTwinning projesi 2021-2022 eğitim öğretim döneminde Zuver Kaya Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi İngilizce öğretmeni Sinem Eroğlu tarafından yürütülmekte.

Proje 15-17 yaş grubu öğrencilerinin iyi oluşlarının ön planda tutularak kendi dış görünüşlerini kabul etmelerine, özgüven oluşturmalarına ve aynı zamanda insanların farklılıklarını kabul etmelerine odaklandı. Bu projede öğrencilerde kültürler arası bir anlayışın oluşmasına, yabancı dil becerilerinin geliştirilmesine, BT becerilerinin geliştirilmesine, edebiyat, resim, müzik gibi sanatsal becerilerin ön planda tutularak yaratıcı becerilerin gelişmesine önem verildi. Öğrencilerin kendi potansiyellerinin farkına varmalarına imkân sağlarken, yeni insanlar tanıyarak yeni kültürler ve diller keşfetmelerine yardımcı oldu.

Proje Yunanistan’dan 6, Polonya’dan 2 ve Türkiye’den 2 olmak üzere toplam 10 okul ve 75 öğrenci ile yürütülmekte. Takımla çalışma becerilerine, partner okulların ihtiyaçlarına farkındalık artıracak sosyal becerilere yer verildi. Uzman davetlerine, öğrencilerin iyi oluşlarının boyutları ile ilgili öğrenci panellerine, Botero sanatına, kendini sevme ile ilgili favori şarkılardan karaoke ve dış görünüşünü kabul etmeyle ilgili hikaye yazma etkinliklerine yer verildi. Proje; öğrencilere kendini ve başkalarını sevme, akran zorbalığı davranışlarından kaçınma, kendi imajını kabul ederek daha fazla özgüven inşa edebilme, insanları dışlayan davranışlardan kaçınma gibi davranışları kazandırdı. Haber Merkezi

Editör: TE Bilişim