Tığlı, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan tarafından cevaplanması istemiyle gönderdiği soru önergesinde, 4 yıl önce hizmete giren Giresun-Ordu havalimanındaki uçak doluluk oranının yüksek olmasının dikkate alınmayarak, bu kadar faal bir havalimanından mevcut uçuşların azaltılması ve kısıtlanmasının vatandaşlarda büyük hayal kırıklığı yarattığını ve mağduriyet oluşturduğunu ifade etti.
Giresun-Ordu havalimanından yolculuk yapacak olan vatandaşların yüksek bilet fiyatları ile de karşı karşıya kaldığına dikkat çeken CHP’li Tığlı, Bakan Turhan’a şu soruları yöneltti;



1. % 85 doluluk oranına rağmen, sefer sayısıyla mevcut talebi karşılamada yetersiz olan, bu sebeple bir de yüksek fiyatlara seyahat edebildiğimiz havalimanına ek seferler konulması yerine böyle şaşırtıcı, alay eder gibi bir karar kimler tarafından hangi gerekçeyle alınmıştır?
2. İnşasından önce köye havaalanı mı olur denilen ve bugün 1 milyon yolcu kapasitesiyle hizmet veren gerekli sefer sayısı artırımı ve saat düzenlemesi ile bu kapasitenin yüzde elli artacağı ifade edilen bir havalimanı sabote edilmek mi isteniyor? Bu yöndeki iddiaları araştıracak mısınız?
3. Zaten sisli ve yağmurlu havalarda ayrıca teknik donanım eksikliği nedeniyle birçok sefer iptalleri yaşanan havaalanımızda uçuş yoğunluğu dikkate alınarak mevcut uçuşların artırılması, doğru saatlere göre düzenleme yapılması ve en önemlisi Giresun ve komşu ilim Ordu’nun yaşadığı bu haksızlığın biran önce giderilmesi için talimat vermeyi düşünüyor musunuz?

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Aşağıdaki sorularımın T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Sayın Mehmet Cahit Turhan tarafından Anayasanın 98. ve TBMM içtüzüğünün 96. Maddelerine göre yazılı olarak yanıtlandırmasını dilerim.
28.11.2019

Necati TIĞLI
Giresun Milletvekili
Her iki şehrin yarım asır beklediği Giresun- Ordu havaalanı 4 yıl önce hizmete girmiştir. Hizmet vermeye başladığı günden bu yana kısıtlı sefer sayısına rağmen, 1 milyon yolcu kapasitesini aşarak 52 havalimanı arasında en fazla yolcu uçuş sayısına sahip havalimanlarından biri olmayı başarmıştır. Uçak doluluk oranı oldukça yüksek havalimanımızda şimdi mevcut seferlerin de bir kısmı iptal edilmiştir.

Havaalanımızda yolcuların kullanımını zorlaştıran saatler ve mevcut sefer sayısı yeterli olmadığı için bilet fiyatlarının düşürülmesi ve ilave seferlerle artırılması bekleniyordu.

Fakat buna rağmen yüksek doluluk oranı ve yolcu sayısına ulaşan bu kadar faal bir havalimanından mevcut uçuşların azaltılması, kısıtlanması vatandaşlarımızda hayal kırıklığı yaratmış, mağdur etmiştir.
Buna ilişkin olarak:
1. % 85 doluluk oranına rağmen, sefer sayısıyla mevcut talebi karşılamada yetersiz olan, bu sebeple bir de yüksek fiyatlara seyahat edebildiğimiz havalimanına ek seferler konulması yerine böyle şaşırtıcı, alay eder gibi bir karar kimler tarafından hangi gerekçeyle alınmıştır?
2. İnşasından önce köye havaalanı mı olur denilen ve bugün 1 milyon yolcu kapasitesiyle hizmet veren gerekli sefer sayısı artırımı ve saat düzenlemesi ile bu kapasitenin yüzde elli artacağı ifade edilen bir havalimanı sabote edilmek mi isteniyor? Bu yöndeki iddiaları araştıracak mısınız?
3. Zaten sisli ve yağmurlu havalarda ayrıca teknik donanım eksikliği nedeniyle birçok sefer iptalleri yaşanan havaalanımızda uçuş yoğunluğu dikkate alınarak mevcut uçuşların artırılması, doğru saatlere göre düzenleme yapılması ve en önemlisi Giresun ve komşu ilim Ordu’nun yaşadığı bu haksızlığın biran önce giderilmesi için talimat vermeyi düşünüyor musunuz?

Editör: TE Bilişim