Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ile Yabancı Dil sorularının yöneltildiği 8’inci sınıflarda öğrenim gören öğrencilerin Fen Liseleri, Sosyal Bilimler Liseleri, Özel Program ve Proje Uygulayan Eğitim Kurumları ile Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinin Anadolu Teknik Programlarına öğrenci yerleştirilmesi amacıyla gerçekleştirilen sınavın sonuçları, 24 Haziran 2019 Pazartesi günü açıklandı.

2019 Liseye Giriş Sınavında, İlimiz Türkiye sıralamasında büyük bir başarıya imza attı. Fen Bilimleri dersinde 10’uncu; Alt Test Ham Puan Ortalamalarına göre ise Sinop ile aynı puan ortalamasına sahip olan ilimiz iller sıralamasında 11/12’ inci sıraya yükseldi.

İlimiz genelinde toplam 8 (sekiz) öğrencimiz kendilerine yöneltilen tüm sorulara doğru cevap vererek Türkiye 1’incisi olmuşlardır.

SIRA
NO

İLÇE

OKUL

ADI SOYADI

1

ALTINORDU

ÖZEL NAMIK ALTAŞ ORTAOKULU

AHMET YİĞİT ÖNER

2

ALTINORDU

ÖZEL FİNAL ORTAOKULU

BARAN DENİZ EFE

3

ALTINORDU

ÖZEL BAHÇEŞEHİR ORTAOKULU

MEHMET METEHAN KIR

4

ALTINORDU

ÖZEL BAHÇEŞEHİR ORTAOKULU

EREN TIĞLI

5

ALTINORDU

ÖZEL BAHÇEŞEHİR ORTAOKULU

POLAT AYDIN

6

GÜLYALI

ÖZEL DOĞA ORTAOKULU

YUSUF BERK AKÇAY

7

ÜNYE

MEÇHUL ASKER ORTAOKULU

ZEREN KOÇ

8

ÜNYE

ÖZEL DOĞA ORTAOKULU

ZEHRANUR KOÇOĞLU

İlimiz genelinde toplam 15 öğrencimiz 90 sorudan 89’ una doğru cevap, 35 öğrencimiz 2 yanlış ile 88 soruya doğru cevap vermiş ve 33 öğrencimiz ise 3 yanlış yaparak 87 soruya doğru cevap vermiştir.

Liseye Giriş Sınavı(LGS) sonuçlarına ilişkin bir değerlendirmede bulunan İl Milli Eğitim Müdürü Kutlu Tekin Baş, “Ordu İl Millî Eğitim Müdürlüğü olarak, Ordu’da Eğitimin Niteliğini Geliştirmeye matuf hedefleri gerçekleştirmek için pek çok çalışma başlattık. Özellikle Müdürlüğümüzce başlatılan Veriye Dayalı Karar Destek Mekanizması çalışmalarında yaptığımız analiz ve değerlendirmelerde;

1- Öğretim programlarının kazanım odaklı incelenmesi ve zümre toplantılarının bu doğrultuda gerçekleştirilmesi konusunda Eğitim şubesi sorumlusu arkadaşların ve özellikle İlçe Millî Eğitim Müdürlerinin katkısı alkışlanacak boyuttadır.

2- Ölçme ve Değerlendirme çalışmalarında, il genelinde sahaya vizyon vermek ve öğretmen eğitimleriyle farkındalık oluşturmak için çabalayan Ölçme ve Değerlendirme (ÖDM) Ekibinin zaman mefhumu gözetmeksizin koşturmaları takdire şayandır.

3- Proje kültürüyle çocuklarımızın araştırma, inceleme, gözlem yapma ve kendilerini tanımaları yanında okuma/anlama becerilerinin geliştirilmesi için araştırma ve geliştirme uygulamalarını sahaya yansıtmayı dert edinen Araştırma ve Geliştirme (AR-GE) ekibinin katkısı alkışlanacak düzeydedir.

4- Millî Eğitim Bakanlığı 2023 Eğitim Vizyonu doğrultusunda Ordu Eğitim Vizyonu İl Eylem Planını hazırlayan Müdürlüğümüz Özel Büro Ekibinin feraset ve becerisi eğitime ışık tutmaktadır.

5- Ordu Başarıyı Arttırma - Gelişim İzleme (OBA-Gİ) kazanım odaklı sınav ve bu doğrultuda okullarımız tarafından hazırlanan telafi programlarında okul müdürleri, müdür yardımcıları ile öğretmenlerin özverili ve takdire şayan çalışmaları herkesçe malumdur.

6- Eğitime katkı sunmak isteyen tüm paydaşların, bizlerin “yapamadıklarımız ile yapabileceklerimizin” farkına varmamız ve gelişimin sürdürülebilir olması için eleştirisine ve desteğine ihtiyacımız olduğunun altını bir kez daha çizerek Ordu Eğitim Ailesinin her ferdine ayrı ayrı teşekkür ederiz.

2019 Yılı Sınavla Öğrenci Alacak Ortaöğretim Kurumlarına İlişkin Merkezî Sınavında Fen Bilimleri dersinde 10’uncu; Alt Test Ham Puan Ortalamalarına göre ise Sinop ile aynı puan ortalamasına sahip olarak da iller sıralamasında 11/12’ inci sıraya yükselen ilimizin bu başarısında Valimiz Sayın Seddar Yavuz’un katkısı ve desteği büyüktür. Ordu Eğitim Ailesi olarak kendilerine şükranlarımızı sunuyoruz. Ordu’da Eğitimin Niteliğinin Geliştirilmesi kapsamında yürütülen çalışmalarla elde edilen başarıların sürdürülebilir olması için katılım gösteren, katkı sunan tüm paydaşlara teşekkür ediyoruz. Öğrencilerimizin bu başarısı alkışlanmayı ve takdir edilmeyi hak etmektedir” dedi. 

Editör: TE Bilişim