Proje ekibinden Fen Bilimleri Öğretmeni Belgin Dede kurucusu olduğu ''Göç Deneyimleyen Öğrencilerin Sınıf Ortamına Entegrasyonu" ve "Tiny hands, Big ideas" e-Twinning projeleri hakkında İlçe Milli Eğitim Müdürü Onur Bekyürek'e kısa bir bilgilendirmede bulundu. Projelerinin ulusal projeler olduğunu, proje ortakları ve okulundan 10 öğrenciyle projelerini yürüttüğünü, projelerinin amacı ve yaptıkları çalışmaları kısaca anlattı.

Proje ekibinin diğer üyelerinden Berna Karaali ise öğrencileriyle birlikte kurucusu olduğu e-Twinning projesi; "Show With STEMATH" in Avrupa niteliğinde olduğu ve yürütücüsü olan "Okulsuz Matematik" projesinin Ulusal nitelikte olduğu hakkında bilgilendirme yaptı. Projelerimizin öğrencilere matematik kazanımlarını, STEM ile desteklemek, öğrencilerde sorgulayıcı, araştırmaya dayalı bir öğrenim tecrübesi yaşatarak; üretim ve buluş yapma becerisini öğrencilere kazandırdıklarını, Azerbaycan ortaklı olduğu ve hangi illerden kaç katılımcı ile yürütüldüğü, sürecin nasıl ilerlediği hakkında kısa bilgiler vererek projelerin broşürlerini de Sayın müdürümüze takdim etti.

Tiny hands, Big ideas projesinin yürütücüsü Türkçe Öğretmeni Aytekin Coşkun projedeki amaçlar ve çalışmalar hakkında bilgilendirme yaparak, pandemi döneminde hareketsiz kalan öğrencilerimize yazma becerilerinin bir alışkanlık haline getirip düşüncelerini yazıya dökebilme becerileri kazandırmayı, medya okuryazarlığını öğreterek sanat kültür çocuk dergi eleştirmeni olabilmeleri yolundaki projenin broşürlerini takdim etti. Projede emeği geçen öğrencilerimiz kendilerine sağladığı yararlardan bahsetti.

İngilizce Öğretmeni Zekiye Çoban Şentürk'ün yürütücüsü olduğu Avrupa niteliğindeki "D.I.A.L. English (Different Intelligences Actively Learn English)" projesi eylül ayında başlayıp mayıs ayında biten, 6. Sınıf ingilizce müfredatındaki her ünite için, Gardner'in 8 tür zeka kuramına göre hazırlanan etkinlikleri anlattı. 4 ortak ülke arasında Polonya, İspanya, Ukrayna ve Türkiye'nin bulunduğu 11 okul, 135 öğrenci beraber çalıştıklarını ifade etti. Projede yer alan öğrencimiz, projenin kendisine sağladığı en büyük katkının İngilizce bir metni okuduğunda artık Türkçe okurmuş gibi anlayabildiğini ifade etti.

Sosyal Bilgiler Öğretmeni Nural Aslan yürütücüsü olduğu "Geçmişten Geleceğe Köprü Sporumuz Okçuluk" projesiyle ata sporumuz okçuluğun tanıtılması, öğrencilerde tarih şuuru ve bilinci oluşturulması, dünün bilgi ve birikimini bugünün dijital kazanımları ile harmanlayabilme becerisi kazandırma yolunda sürdürüldüğünü dile getirdi.

Okul Müdür Yardımcısı Penbegül Duyar Tunç, öğretmen ve öğrencilerimize proje sürecinde ihtiyaç duydukları her konuda destek sağladığını, e-twinning eğitimleri ile proje yürütme sürecinde öğretmenlere katkı sağlandığını, e-twinning il temsilcisi Burçak Özyurt Çankırılı ile öğretmenler arasında koordinasyon sağlandığını, öğrenci ve öğretmenlerin ciddi emek sarf ettiklerini ifade etti.

Okul Müdürü Mecit Gündüz ise projeleri devam ettireceklerini e-Twinning okulu olma yolunda e-Twinning çalışmaları yürüttüklerini, ekip olarak güzel işler çıkardıklarını ve öğrencilerin, velilerin bu süreçten ve projelerden çok güzel istifade ettiklerini belirtti.

Ziyaretten duyduğu memnuniyeti ifade eden Altınordu İlçe Milli Eğitim Müdürü Onur Bekyürek: "Görüyorum ki okulumuzda her alanda bir proje çalışması yapılmış ve projeler amacına ulaşmış. Öğrencilerimizin sunumlarından anlıyorum ki öğrencilerimizde hem farkındalık oluşmuş hem de önemli kazanımlar elde etmişler. Okul yönetici ve öğretmenlerinden gelecek yıllarda da bu güzel çalışmaları devam ettirmelerini istiyorum. Proje ekibinde yer alan öğrencilerimizi, öğretmenlerimizi ve onlara desteğini esirgemeyen okul yöneticilerimizi tebrik ediyor, çalışmalarında başarılar diliyorum." dedi. Haber merkezi

Editör: TE Bilişim