Öne Çıkanlar DUYGU AKSEN CİNORUK Abdülhamit Gül PROF.DR. VAROL ÇANAKÇI AHMET SERDAR YENER öne çıkanlar

Bu haber kez okundu.

EĞİTİMDE MÜLTECİ ÇOCUKLAR ÇALIŞTAYI GERÇEKLEŞTİRİLDİ

Toplantının açılışında konuşan Ordu İl Göç idaresi Müdürü Abdulkadir Katırcıoğlu, Türkiye’nin karşı karşıya kaldığı göç hareketinin yönetilmesinde, eğitim camiasına büyük görevler düştüğünü söyledi. Katırcıoğlu, Türkiye’ye gelen uluslararası ve geçici koruma kapsamındaki kişilerin göç idaresi müdürlüklerinde işlemleri bittikten sonra, ilk yönlendirildikleri kurumun milli eğitim müdürlükleri olduğunu vurguladı. Eğitimcilerin herkesten daha fazla yorulması gerektiğini kaydeden Katırcıoğlu, öğretmenlerin özellikle akran zorbalığı ve uyum gibi konularda daha fazla mesai harcamasını istedi.

Altınordu İlçe Milli Eğitim Müdürü Onur Bekyürek, ilçelerinde binden fazla yabancı öğrencinin bulunduğunu belirterek, yabancı uyruklu öğrencilerin eğitim ihtiyaçlarına yanıt verebilmek için “Yabancıların Eğitim Sistemimize Entegrasyonu Projesi”nin yürütüldüğünü söyledi. Bekyürek, “İlçemiz okullarında 162 öğrenci için 12 uyum sınıfı açılmıştır. Uyum sınıflarında Türkçe bilmeyen ya da Türkçe dil beceri düzeylerini geliştirmeye ihtiyacı olan yabancı uyruklu tüm öğrencilerimize eğitim imkânı sunmak, eğitim sonunda bu öğrencilerimizi diğer branş derslerini içeren akademik eğitime hazır hale getirmek hedeflenmektedir.” dedi.

SGDD Mültecilerin Sosyal Uyumu Projesi Koordinatörü Hanen Çiftdoğan, sosyal uyumun sağlanmasında öğretmenlerin önemine dikkat çekti. Göç deneyiminin çocukların öğrenme ve okulda kaynaşma süreçlerini etkileyebileceğini anımsatan Çiftdoğan, “Çocukların günlerinin büyük çoğunluğu okullarda geçiyor ve sosyal çevreleri okullarda oluşuyor. Okullar, veliler için de bir tür sosyalleşme alanı. Öğretmenler ve okul müdürleri, okullarında ve mahallelerinde gördükleri ya da şahit oldukları sorunların önlenmesinde ve çözülmesinde önemli rol oynuyor. Bu nedenle, toplumsal kaynaşmanın ve birlikte yaşamı mümkün kılabilecek olan sosyal uyumun inşasında, en büyük görev öğretmenlere ve okul müdürlerine düşüyor” dedi.

Çalıştayda, eğitimciler “çocuk koruma mekanizmaları, çok kültürlülük ve sosyal uyum, travmanın öğrenmeye etkileri” konusunda deneyimlerini ve fikirlerini paylaştı. Çalıştay, vaka çalışması ile sona erdi. *Haber Merkezi

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.