2008 yılında ihalesi yapılan Karadeniz-Akdeniz yolu projesinde sona gelinmesi dolaylısıyla bir değerlendirme yapan Ordu Ticaret ve Sanayi Odası (OTSO) Başkanı Servet Şahin; “Bu projenin tamamlanması, Ordu, Sivas, Kayseri, Kahramanmaraş, Hatay gibi illerimizi doğrudan etkilerken, dolaylı olarak yaklaşık 45 vilayeti etkileyen bir yol konumunda olacaktır. Aynı zamanda Ordu- Mesudiye arasındaki mesafe 1 saate inerken, tünel ve viyadüklerle Ordu- Sivas arası ulaşım 2 saate, Ordu- İskenderun arası ulaşım ise 6- 7 saate düşecektir.” dedi.

Karadeniz-Akdeniz yolu projesinin tamamlanması ile Ordu ilinin lojistik bir merkez haline dönüşeceğini vurgulayan Şahin değerlendirmelerini şöyle sürdürdü: “Karadeniz’e kıyısı olan ülkelere yapılacak ihracatlarda Ordu önemli bir rol üstlenecektir. Özellikle Akdeniz ve İç Anadolu Bölgesi’ndeki ihraç ürünlerinin Karadeniz’e ulaştırılmasında büyük kolaylık sağlanacak olan bu durum ülke ekonomisine de önemli katkı sağlayacaktır. Ayrıca ihraç ürünler, sanayicilerimiz tarafından Karadeniz’e kıyısı olan ülkelere daha kolay şekilde ulaştırılacaktır. Bu yol 5 ilin direkt, yaklaşık 45 ilin dolaylı olarak Karadeniz’e açılan kapısı olacaktır.”

Ordu-Giresun Havaalanından sonra Karadeniz-Akdeniz yolunun Ordu için en önemli proje olduğunu aktaran Şahin son olarak; “Havaalanımızdan sonra ilimize ve bölgemize yapılan en değerli yatırım bu yol. Ticarette en önemli şey ulaşım. Ulaşımı hallettiğimiz zaman ticaret yapmak daha kolay. Karadeniz-Akdeniz yolu tamamlandığında yaklaşık 45 il Karadeniz’e komşu olan ülkelere ihracatını bu yol üzerinden yapacaktır. 2020 yılı sonunda teslim edilmesi hedeflenen bu proje, pandemi sürecinin etkisi ile yaşanan sıkıntılardan dolayı biraz gecikebilir. İnşallah en kısa sürede bu projenin tamamlanarak hizmete açılmasını ümit ediyorum.” İfadelerini kullandı. Haber Merkezi

Editör: TE Bilişim