Ticaret Bakanlığı Ürün Güvenliği ve Denetimi Genel Müdürlüğünce, Ordu'daki bir otelde "Ürün Güvenliği ve Türkiye Uygulamaları" eğitim programı düzenlendi.

Programda konuşan Tüketici Dernekleri Federasyonu (TÜKODER) Genel Başkanı Aziz Koçal, internet üzerinden alışverişlere karşı tüketicilere önemli uyarılarda bulundu.

Başkan Koçal, “Koronavirüs döneminde vatandaşlarımız evde kaldıkları için genellikle internet üzerinden alışveriş yaptı. Tüketicilerimiz bu alışverişten çok sıkıntı çekti ki hala çekiyor. Elektronik okuryazarlığımızı geliştirmemiz gerekiyor. Eğer internet üzerinden alışveriş yapacaksak sosyal medya üzerinden kesinlikle oluşturulan linklerden alışveriş yapmamamız gerekiyor. Sosyal medya üzerinde bir link oluşturuyorlar. Örneğin ayakkabı alacaksan güzel bir ayakkabı fotoğrafı koyarak piyasa fiyatının aşağısında da bir fiyat oluşturuluyor. Bu da vatandaşlarımıza cazip geliyor. Hemen tıklayarak bilgilerini veriyor. Ama bize ya hiç ürün gelmiyor ya da gelen ürün ayakkabıyla bağlantısı olmayan ürün geliyor.” Dedi.

“ÜRÜNDE GÜVENLİ DAMGA OLMALI”

İnternet üzerinden alışveriş yapıyorsak sosyal medya üzerindeki linkleri unutmamız şart diyen Koçal, “İnternetten aldığımız ürünün imalatçısının web sitesine girilerek sipariş verilmelidir. Web sitesinin kopyalanıp kopyalanmadığını da denetlemeliyiz. Ticaret Bakanlığı’nın güvenli damgası var mı, merkez şubeleri var mı, telefonu var mı gibi konuları inceleyerek sipariş verilmelidir.” Diye konuştu.

“ALDIĞIMIZ ÜRÜNÜ İADE EDEBİLİRİZ”

Koçal, son olarak şunları söyledi: “İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde hiçbir gerekçe göstermeden hiçbir ceza şart ödenmeden 14 gün tüketicilerin cayma hakkı var. Bu hakkı kullanabilmek için mutlaka ürün aldığımız tarafa bir cayma bildirimi göndermek zorundayız. Ben ürünü cayma hakkımı kullanmak istiyorum diye. O bildirimden 14 gün sonra karşı taraf tüketiciye parasını, tüketici de aldığı ürünü karşı tarafa iletmek zorunda.”  Haber: Soner ÖZDEMİR

Editör: TE Bilişim