Öne Çıkanlar kandil Muzaffer Şensoy Noter Mahmut Başkan İç Anadolu Belediyeler Birliği FARK YARATAN KADIN GİRİŞİMCİ

Bu haber kez okundu.

VALİLİKLER, RAMAZAN BAYRAMINDA KUŞ UÇURMAYACAK

Koronavirüs ile ilgili alınan tedbirler doğrultusunda, Ramazan Bayramı tatili süresince, vatandaşların huzur ve güven içerisinde seyahat etmeleri ve sürücülerin trafik kuralı ihlali davranışlarının en aza indirilmesi amacıyla bir dizi tedbirlerin alınmasını ve denetimlerin artırılmasını içeren genelge, İçişleri Bakanı Süleyman Soylu imzasıyla 81 İl Valiliğine gönderildi.

  1. GENEL HUSUSLAR
  1. Koranavirüs ile ilgili tedbirlerin yoğun olarak uygulandığı bu süreçte trafik birimlerimizin de gerekli personel planlamalarını yaparak, pandemi kapsamında Sağlık Bakanlığımızca yapılan uyarılar çerçevesinde sağlık/hijyen tedbirlerine en üst düzeyde riayet etmesi, özellikle trafik ekiplerince yürütülecek tüm faaliyetlerde (iletişim/denetim/bilgilendirme) maske kullanımı ve sosyal mesafe kurallarına dikkat edilmesi,
  2. Koronavirüs (Covid-19) salgınının/bulaşının yayılım hızınının kontrolüne yönelik olarak giriş çıkış kısıtlaması getirilen illerde kısıtlamaya yönelik tedbirlerin hassasiyetle uygulanması ve seyahat izin belgelerine yönelik gerekli kontrollerin yapılması,
  3. Bayram tatili süresince Polis ve Jandarma trafik personeline trafiğin tanzimi ve denetimi dışında görev verilmemesi, genel hizmet/asayiş birimlerinden en çok sayıda personel ile denetim ekiplerine takviye edilmesi, trafik hizmetleri dışında nöbet/vekâlet/ikiz görevlendirme yapılmaması ve gerek görülmesi halinde diğer birimlerin resmi araçlarından da yararlanılması,

Ayrıca; trafik birimlerine ait hizmet binalarının çevre koruma nöbetlerinin, bayram süresince takviye edilen genel hizmet personeli tarafından tutulması, tüm trafik personelinin fiilen denetim hizmetlerinde görevlendirilmesi,

4) Trafik ekiplerinin özellikle kazaların yoğun olduğu sorumluluk güzergâhlarında “Algılanan Yakalanma Riski Duygusu”nun geliştirilmesine yönelik olarak GÖRÜNÜR olmalarının sağlanması, güzergâhta ekip araçlarının tepe lambalarının açık olması, bekleme ve denetleme noktalarındaki ekip ve personelin görünürlüğünün artırılması amacıyla, ekip araçlarının yola 90 derece açıyla bulundurulması,

5) Trafik birim amirlerince, “Karar Destek Sistemleri” olarak da adlandırılan istatistiki verilerden de yararlanarak, sorumlulukları altındaki karayolunda kazaya sebebiyet veren ihlallerin nerelerde gerçekleştiği ve bunların hangi ihlaller olduğu, bu ihlaller nedeniyle kazanın meydana geldiği kavşak geometrisi, yatay ve düşey geometri, oluş türleri, zamanları, sürücü kusurları ile kaza yerleri gibi bilgilere dayalı olarak denetimlerin yapılacağı kesimler ve saatlere ilişkin planların oluşturulması,

6) Trafik ihlalleri ve kazaların arttığı kesimler ile trafiğin yoğunlaştığı bölgelerde, trafik ekiplerinin görünürlük etkisini ve sıklığını artırmak amacıyla yerleştirilen “Maket/Model Trafik Ekip Araçları”nın temiz, bakımlı ve gece de görünürlüklerinin artırılması amacıyla tepe lambalarının çalışır vaziyette bulundurulması,

7) Denetim bölgelerinde; “Trafik Denetimlerinde ve Trafik Kazalarında Alınacak Önlemlere İlişkin Yönerge”de belirtildiği şekilde şerit daraltması yapılması, hava durumuna göre dominit lamba/opilektör ile el fenerleri kullanılması, personelin sorumlu amirlerden izin almaksızın ve programda belirtilen dinlenme saat ve sürelerinin dışında “aktif denetim” görevinden ayrılmalarının engellenmesi,

8) Denetimlerde, sürücü ve yolculara saygı ve nezaket kuralları çerçevesinde bilgilendirme yapılması ve işlemlerin en kısa sürede tamamlanması,

9) Sadece ihlal yapan taşıtlar değil, çevirme ekiplerinin bulunduğu noktalarda diğer araç sürücülerinin de durdurularak “Yüz Yüze İletişim” kurulması, durdurulma nedenleri ile hız yapmamaları, araçta ön ve arka koltuklarda emniyet kemeri takmaları, cep telefonuyla görüşme yapmamaları, okul ve yaya geçitleri ile kavşak giriş ve çıkış noktalarından geçen veya geçmek üzere olanlara durarak yol vermeleri, şerit kullanma ve yakın takip kurallarına riayet etmeleri, kavşaklara yaklaşırken yavaşlamaları ve her iki saatte on dakika mola verilerek “dikkat ve konsantrasyonları”nın dağılmaması konusunda bilgilendirilmeleri,

10) Dinlenme tesisleri, akaryakıt istasyonları, yol kenarı ürün satan yerlerin önlerinde ve banket/emniyet şeritlerinde duraklama ve park etmeleri ile yol kenarı tezgahlara ait ürün bilgi yazılarının karayolu kenarlarında, işaret levhalarında ve karayolu sınır çizgisinin içerisinde (50 m) bulundurulmasına izin verilmemesi,

11) Trafik ekiplerinde akaryakıt kısıtlaması yapılmaması,

12) Trafik personelinin mazeret-senelik izinlerinin görevi aksatmayacak şekilde planlanması,

13) Denetleme noktalarında personelin ve durdurulan araç içindekilerin trafik ve güvenlik tedbirlerinin en üst düzeyde alınması, başta sorumlu ve/veya nöbetçi amirler ile sıralı amirler ve görevli ekip/personeli denetlemekle görevlendirilenlerce görev başı denetimlerinin yapılması, “Ekip Görev ve Faaliyet Formu”nun ilgili bölümlerinin denetime ilişkin not düşülerek imzalanması,

14) Denetimlerde, yol kullanıcılarına bilgilendirme ve bilinçlendirmeye yönelik daha önce gönderilmiş olan el broşürlerinin dağıtılması, www.trafik.gov.tr internet adresinde de yer alan kamu spotlarının yerel tv kanalları ve uygun mecralarda yayınlanması,

15) İhbar veya göreve ilişkin tek çağrı merkezi olan illerde 112, diğer illerde 155 ve 156’yı arayan vatandaşlarımıza bilgilendirme yapılması ve bilgi akışının sağlanması,

16) Yapılan kontrollerde izolasyon bilgisi bulunan kişiler ile sokağa çıkma kısıtlaması getirilen 65 yaş üstü ve 20 yaş altı vatandaşlarımız üzerinde dikkatli ve duyarlı olunarak tespit edilmesi halinde ilgili birimlerle iş ve işlemlerin yürütülmesi,

  1. POLİS VE JANDARMA KARMA EKİPLERİYLE DENETİM
  1. İhtiyaç duyulduğunda, Valiliklerden alınacak “Olur” dahilinde, Polis ve Jandarma Trafik Ekiplerince müşterek denetimler gerçekleştirmek üzere karma ekiplerin oluşturulması,
  2. İhtiyaç duyulan karma ekiplerin, trafik yoğunluğunun fazla olduğu bayram tatili öncesi ve sonrasında karayollarında görev almaları ve gerek görülmesi halinde bayram süresince müşterek görevlerine devam etmelerinin sağlanması,
  3. Jandarma trafik sorumluluk bölgelerindeki seyahat talebi ve kazaların yoğunlaştığı güzergâhlarda da karma ekipler oluşturulması amacıyla, trafik polis ekipleri görevlendirilerek, kural ihlallerinin en aza indirilmesi ve bu sayede ölümlü kazaların önlenmesi için denetim faaliyetlerinin artırılması,
  4. Polis-Jandarma Trafik Birimleri Karma Ekipleriyle “Etkin, Sürekli ve Yoğun” bir denetim gerçekleştirileceğine dair medya ile paylaşılacak bilgiler marifetiyle sürücüler üzerinde güçlü bir “Algılanan Yakalanma Riski Duygusu” oluşturulması,

  1. ÖLÜMLÜ YAYA KAZASI MEYDANA GELMESİ HALİNDE

Yaya önceliği/güvenliği kapsamında gerçekleştirilen faaliyetlerin trafik güvenliğine katkısını gözlemlemek ve meydana gelen yaya kazalarını anlık takip etmek amacıyla ölümlü yaya kazası meydana gelmesi durumunda;

  1. Kaza yeri ve kazazede bilgileri,
  2. Kaza yerinde trafik görevlisi, sinyalizasyon sistemi okul veya yaya geçidi bulunup bulunmadığı,
  3. Kaza yerinde okul veya yaya geçidi bulunması durumunda yer işaretlemeler, trafik işaret levhası, yaklaşım levhası ve “önce yaya” görseli bulunup bulunmadığı,
  4. Kazanın meydana gelmesine etken olan yaya veya sürücü kusurları hakkında bilgilerin ivedilikle toplanması ve talep edilmesi durumunda bilgi notu olarak gönderilmesi,

Güvenli bir trafik ortamının sağlanması amacıyla, Ramazan Bayramı trafik tedbirlerine ilişkin talimatın görevli tüm personele sosyal mesafe ve maske kullanımına uyularak eğitim toplantısı şeklinde açıklanması, tutanak düzenlenerek dosyasında muhafaza edilmesi, tedbirlerin başta Valiler ve Kaymakamlar ile emirleri altındaki kolluk kuvvetleri ve diğer görevlilerce önemle takip edilmesi ve uygulamada herhangi bir aksaklığa meydan verilmemesi hususlarında;

Bilgi ve gereğini arz ve rica ederim.” Haber Merkezi

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.