Yapılan bir araştırmaya göre müşterilerin yüzde41’i şirketlerin veri güvenliğine önem göstermediğini düşünüyor. Kişisel verilere önem veren ve güvenliği için çalışan şirketlere karşı müşterilerin yüzde 84’ü sadakat gösteriyor. Bu yüzden şirketlerin müşteri kaybı yaşamaması için kişisel verilerin güvenliğine önem vermesi gerekiyor.

16 ülkede 8 binden fazla tüketici ve ticari alıcıyla yapılan bir ankete göre müşterilerin şirketlere bağlılıklarında kişisel verilerin güvenliği ön plana çıkıyor. Ankete katılanların hemen hemen yarısı, şirketlere veri güvenliği konusunda güvenemiyorken, bu konuda güvenlik adımlarını atan şirketlere karşı da yüksek bir oranda sadakat duyuyor. Yetersiz güvenlik uygulamaları nedeniyle kişisel verilere gerekli özeni göstermeyen şirketler ise müşterilerini kaybetme tehlikesiyle karşı karşıya kalıyor.

Müşteriler Verilerinin Korunmasını Talep Ediyor

Çağın dinamikleri beraberinde getirdiği güvenlik riskleri ile taleplerin de değişimine neden oluyor. Özellikle müşteriler, kişisel verilerini emanet ettikleri şirketlerden verilerinin korunması ve güvenliği konularında talepkar oluyor. Yapılan araştırmalar da gösteriyor ki, bu konuda şirketlerin hemen hemen yarısına müşterilerin güveni pek bulunmuyor. Dijital dünyanın içerisinde yer almanın getirdikleri ile birlikte şirketlere büyük roller düşüyor.  Veriyi güvende tutamayan her şirketin hem maddi hem de itibar konusunda büyük kayıplar yaşayabiliyor. Sektör fark etmeksizin yaşanan her veri ihlalinin altında alınmayan siber güvenlik önlemleri ve yerine getirilmeyen yükümlülükleri barındırıyor. Kişisel verilerin güvenliğine yatırım yapan her şirket uzun vadede büyük kazanımlar elde ediyor.

Müşterilerin Sadakati Güçlü Güvenlik Önlemleri İle Bağlı Değişiyor

Verilerin güvenliği konusunda ciddi hassasiyetler yaşayan müşterilerin şirketlere karşı sadakatlerindeki en önemli unsur güçlü güvenlik önlemleri olarak görülüyor. Aynı araştırma sonuçlarına göre müşterilerin yüzde 84’ü, veri güvenliğine önem gösteren şirketlere karşı sadık kaldığını aktarıyor. Promosyonlar ya da kampanyalardan daha çok kişisel verilere gösterilen önem de artık müşterileri elde tutma konusunda önemli kriter oldu. Kişisel verisini koruyamayan şirketlere yönelik müşterilerin pozitif algı ile yaklaşması zor ve bu da müşteri kayıpları yaşatabilir.

Şirketlerin Kişisel Verileri Korumada Dikkat Etmesi Gereken 5 İpucu

Siber saldırganlar tarafından sayısız saldırılara maruz kalan şirketler sahip oldukları verileri saklama, koruma ve işleme aşamalarında daha dikkatli olması gerekir.

1. Gizliliğe en çok şirketler dikkat etmeli. Bireylerin, kişisel bilgilerini uygunsuz ve yetkisiz erişimden korumak için makul güvenlik önlemlerini şirketlerin alması gerekiyor. KVKK ve GDPR özelinde şirketlerin karşılaşacakları yaptırımlar dışında, artık bu konu da bilinçli davranışlar sergilemesi şirketlerin itibarına da artılar katacaktır.

2. Şeffaflığın güven yaratacağını unutmayın. Tüketicilerin kişisel bilgilerini nasıl topladığınız, kullandığınız ve paylaştığınız konusunda açık ve dürüst olun. Tüketicinin verilerinin nasıl kullanılmasını bekleyebileceğini düşünün ve varsayılan olarak bilgilerini korumak için gerekli adımları atın.

3. İş ortaklarınıza ve aldığınız üçüncü taraf hizmetlere dikkat edin. Şirketiniz adına hizmet veren herkesin, tüketicilerinizin kişisel bilgilerini nasıl topladığı ve kullandığından da şirketinizin sorumlu olduğunu unutmayın.

4. Veri sorumlunuzu tayin edin. KVKK dahilinde şirketinizin veri sorumlusu olduğunu unutmayın. KVKK’nın getirdiği gerekliliklerden önemli bir adım olan VERBİS kayıt ve bildirim yükümlülüğünü gerçekleştirmeyi unutmayın.

5. KVKK uyumluluğunuzu tamamlayın. Kişisel verileri saklamak, korumak ve işleyebilmek için gerekli olan tüm hukuki ve teknik tedbirleri şirketlerin alması gerekiyor. İhtiyaç duyduğunuz gerekli adımların atılmaması karşılığında gerçekleşecek yaptırımlar konusunda geç kalmamak adına profesyonel destek almaktan kaçınmayın.