Trabzonspor Başkanı Ahmet Ağaoğlu ve Yönetim Kurulu Üyesi Eda Lermi Zorer, Aktif Bank’ın futbol ekonomisi raporu EkoLig’in lansmanına katıldı. Bu yıl 4. defadüzenlenen EkoLig Raporu’nda, 2017-2018 sezonunda maç günü, naklen yayın ve ticari gelirleri toplamı 3,2 milyar TL olan Süper Lig pastasının, 2018-2019 sezonu sonunda yüzde 30 büyüme ile 4,2 milyar TL’ye ulaştığı belirtildi.
Kulüp geride bıraktığı son iki futbol sezonunda maç günü, naklen yayın ve ticari gelirlerini yüzde 55 oranında artırarak finansal anlamda ligin en başarılı ekiplerinden biri oldu. İşte rakamlarla Ekolig Futbol Ekonomisi Raporu;
• Kulübün 2017-2018 futbol sezonunda 205,5 milyon TL olan maç günü, naklen yayın ve ticari gelirleri toplamı 2018-2019 futbol sezonu sonunda yüzde 55 oranında kayda değer bir artışla 318,3 milyon TL’ye çıktı.
•Son 4 futbol sezonunda ise maç günü gelirleri, naklen yayın gelirleri ve ticari gelirleri toplamı (2015-2016 ve 2016-2017 futbol sezonlarında Avrupa Kupaları’ndan elde ettiği gelirler de dahil) 758,6 milyon TL’ye ulaştı.
•2017-2018 futbol sezonunda ticari gelirleri 78,3 milyon TL olan kulüp, bu gelirini 2018-2019 futbol sezonunda iki katına çıkararak, 156,4 milyon TL’ye ulaştırdı.
• Ticari gelirler içerisindeki en büyük pay 120,6 milyon TL ile reklam ve sponsorlukların olmuştur.
•2018-2019 futbol sezonunda kulüp, naklen yayın gelirlerini yüzde 45 oranında yükselterek 95,2 milyon TL’den 138,4 milyon TL’ye çıkardı.
•Takımın 2017-2018 ve 2018-2019 futbol sezonlarında, Şenol Güneş Spor Kompleksi’nde oynadığı lig maçlarını toplam 763.092 futbolsever tribünlerde izledi. 2017-2018 futbol sezonunda 20.138 olan seyirci ortalaması, 2018-2019 futbol sezonunda yüzde 23 oranında artışla 24.749’a yükseltti.  Haber: Nazlı DEMİR /BSHA

Editör: TE Bilişim