Scientix STEM Eğitimi Çalıştayı; İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Mehmet Fatih Vargeloğlu, Bakanlığımız Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü Scientix Koordinatörü Dr. Sayın Tunç Erdal Akdur, ekip üyeleri Sayın Rümeysa Demir ve Sayın Uğur Doğan ile öğretmenlerimizin katılımlarıyla Atatürk Kültür Merkezinde gerçekleşti.

Peki bu STEM ne?

Son zamanlarda adından çokça bahsedilen STEM bir eğitim modeli olmaktan çok yaşam tarzı olarak bilinir. Bu model araştırmaya, üretmeye, sorgulamaya ve buluş yapmaya teşvik edici öğeleri bir arada barındıran uygulamalı bir eğitim yöntemini içerisinde barındırır. Sadece bilginin ezberlenmesi üzerine kurulu olan öğretim sistemini tamamen değiştirmeyi amaçlayan bu uygulama özellikle bilime ve teknolojiye yatırım yapan ülkeler tarafından uygulanmaya başlanmış ve eğitimdeki verimliliğin yükseldiği gözlenmiştir.

Science (Fen Bilimleri), Technology (Teknoloji), Engineering (Mühendislik) ve Mathematics (Matematik) gibi uygulamanın ön planda olduğu bu 4 disiplinin baş harfleri birleşerek STEM'i oluşturur. Türkiye'de FeTeMM olarak kısaltılmış ve okullarda uygulanmaya başlanmıştır. Eğitim alanlarına bütüncül bir bakış getiren STEM yaklaşımı, farklı disiplinlerin bir arada entegre bir şekilde öğretilmesi, teoriden çok pratikle bilgilerin öğrencilere aktarılması ve analitik düşünmeyi geliştirici kazanımlar sağlamayı amaçlamıştır.

Yaratıcı ve üretken zihinleri beslemek adına son yıllarda pek çok ülke tarafından da uygulanmaya başlayan bu sistem, görerek öğrenmenin daha kalıcı olduğundan yanadır. Düşüncelerini çözüm odaklı geliştirebilen ve bu çözümleri uygulayabilen bireyler yetiştirebilmek için anaokulundan üniversiteye kadar tüm eğitim gören öğrenciler üzerinde etkilidir.

436209810 762438859316173 5525606273315602277 N

Genel olarak pratik yapmak ve uygulamalı eğitimler üzerine ağırlık verilen bir öğretim şeklidir. Günlük problemlere nasıl çözümler üretilebileceği, hazır bilgileri kullanmaya alışık olan zihinleri aktif bir şekilde çalıştırarak yaratıcılıklarını geliştirebilmeyi, değerlendirme ve analiz etmeyi kolaylaştırıcı bir eğitimdir. STEM eğitiminde 4c becerileri olarak adlandırılan bazı becerilerin öğrencilere kazandırılması hedeflenmektedir. Bunlar; critical thinking (eleştirel düşünme), creativity (yaratıcılık), communination (i̇letişim), collaboration (i̇ş birliği) olarak belirlenmiştir.

Editör: Havva Demir