GENEL

E-TWİNNİNG PROJESİ İLE EĞİTİMİN NİTELİĞİ ARTTIRALACAK

21. yüzyıl dünyasında tüm alanlarda olduğu gibi eğitim süreçlerinin de dijital dönüşümü kaçınılmazdır. Bu gerçekten yola çıkan Gülyalı Merkez Ortaokulu öğretmen ve öğrencileri okullarında, “Sürdürülebilir ve Geleceğe Uyumlu Eğitim Ekosistemleri için Planlar-Blueprint” isimli e-Twinning projesini hayata geçirdi. Gülyalı Merkez Ortaokulunun yanı sıra Mersin, İstanbul ve Romanya’nın Brad şehrinden de 4 okulun yer aldığı projede; okul, öğrenci ve öğretmen üçlüsünün kendini yetiştirmesi ile bilgi ve becerilerini güncellemesi amaçlanmakta.

Abone Ol

 Bilgi ve internet çağında bireyden beklenen becerilerin ciddi değişimler gösterdiğini ve fiziki becerilerin yerini bilgi üretimi, yazılım ve robotik kodlama gibi yetilerin aldığını söyleyen proje koordinatörlerinden İngilizce Öğretmeni Selcan Yancı Kalender, bu gelişmelere bakılarak insanlığın geleceğinin sürdürülebilir olmasının internet ve yazılım tabanlı eğitim ekosistemleri oluşturmaktan geçtiğini ifade etti.

Bu kapsamda süreç içinde basit kodlama uygulamalarından yazılıma girişle ilgili ön bilgilere kadar farklı başlıklarda etkinlikler bulunan projede öğrenciler, Romanya’da bulunan Scola Gimnaziala okulundaki öğrencilerle zoom üzerinden tanışma gerçekleştirip birbirlerine yeni yıl kartı gönderme gibi birçok faaliyet gerçekleştirdiler.

Proje koordinatörlerinden İngilizce Öğretmeni Ahmet Taşkın ise mayıs ayında sona erecek projede hedeflerinin öğrencilerin konuşma ve dil becerilerini geliştirmelerine katkı sağlayarak eğitim teknolojilerini bilinçli kullanmalarını sağlamak olduğunu söyledi ve proje sonunda Avrupa Kalite Etiketi alarak okullarındaki eğitimin niteliğini artırmayı amaçladıklarını da ifade etti. Haber: Derya Kara