Devlet ile vatandaş arasındaki iletişim kanallarının tümü (elektronik, mektup, faks, telefon ve şahsen) açık tutularak, vatandaşların kendileri ve kamuyla ilgili, talep, şikayet, ihbar, görüş ve önerileri ile bilgi edinme haklarına ilişkin idari makamlara yapacakları müracaatlara cevapların hızlı ve etkin bir şekilde verilmesi, iş ve işlemlerin merkezden kamu nezdinde takip ve denetimi sağlayan ve kısa adı BİMER olan Başbakanlık İletişim Merkezi’ne, 2017 yılında Ordu’dan 6.843 başvuru yapıldı.

BİMER uygulamasıyla ilgili açıklamada bulunan Vali Seddar Yavuz, “Başbakanlığın 2016/03 sayılı Genelgesiyle yürürlüğe giren BİMER sistemi, 2006 yılından günümüze, çağın gereksinimleri de göz önünde bulundurulmak suretiyle sürekli gelişmekte ve vatandaşlarımıza hizmet vermektedir. BİMER, etkin, süratli, masrafsız ve takibi yapılabilen bir başvuru yöntemi olması nedeniyle vatandaşlarımız tarafından tercih edilen bir uygulama haline gelmiştir” dedi.

Dilekçe ve bilgi edinme hakkının Anayasal bir hak olduğunu dile getiren Vali Yavuz, “Vatandaşlarımıza tanınan Anayasal haklar arasında, dilekçe ve bilgi edinme hakları da vardır. Vatandaşlarımız bu haklarını 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun, 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu çerçevesinde kullanmaktadır. BİMER sistemi de vatandaşlarımızın dilekçe ve bilgi edinme haklarının kullanımına olanak sağlayan bir uygulamadır. Vatandaşlarımız tarafından da yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. Valiliğimiz BİMER merkezine, 2017 yılında 6.843 başvuru intikal etmiş olup, bu başvuruların tamamı sonuçlandırılmıştır” diye konuştu.

“2017’de Cimer’e 2 Bin 24 Başvuru”

Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi(CİMER)’ne yapılan başvurulara da değinen Vali Yavuz, “BİMER’in haricinde vatandaşlarımız her türlü istek, şikayet, ihbar ve taleplerini Cumhurbaşkanlığına ve Sayın Cumhurbaşkanımıza iletmektedirler. Yapılan bu başvurular, kısa adı CİMER olan Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi tarafından Valiliğimize intikal ettirilmektedir. 2017 yılında CİMER sistemi üzerinden Valiliğimize 2.024 başvuru intikal etmiştir. Bu başvuruların 1.728’i sonuçlandırılmış olup, 122 başvuru ise işlem görmektedir” şeklinde konuştu.

Ordu Valiliği BİMER Merkezi’ne bağlı olarak, ilçe kaymakamlıkları, belediyeler, kamu kurum ve kuruluşları bünyesinde BİMER ve CİMER kullanıcı, koordinatör ve cevap-onay yetkilisinden oluşan bir yapılanma olduğunu ifade eden Vali Yavuz, “Ordu Valiliği olarak, BİMER ve CİMER uygulamasına özel bir önem veriyoruz. Vatandaşlarımızın bu sistemler üzerinden yaptığı başvuruları anlık olarak takip ediyoruz. Başvuruların ilgili mercilere intikalini ve mümkün olan en kısa sürede sonuçlandırılmasını sağlıyoruz” dedi.

ORDU,(YENİDÖNEM)

Editör: TE Bilişim