Ordu’da Basın İlan Kurumu aracılığı ile resmî ilan ve reklam yayınlayan 23 gazeteden 24 medya çalışanının katıldığı Eğitim seminerinin sertifika törenine Basın İlan Kurumu Genel Müdürü Yakup Karaca, DOKA Koordinatörü Harun Göçer, Türkiye Gazeteciler Konfederasyonu Genel Başkan Yardımcısı ve 19 Eylül Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Erdoğan Erişen, Ordu Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Recep Aydın, BİK Ordu Şube Müdürü Murat Yürekli ve medya mensupları katıldı.

Sertifika töreninde konuşan Basın İlan Kurumu Genel Müdürü Yakup Karaca, yazılı basının dijital süreci lehine çevirmesi noktasında kurum olarak her türlü çalışmayı yaptıklarını söyledi.

“Dijital ile zaman ve mekân ortadan kalktı”

Karaca, Dijital dönemde artık zaman ve mekân kavramının bir önemi kalmadığını belirterek şöyle konuştu: “Eğitim faaliyetleri bizleri heyecanlandırıyor. Dijital süreçte dengeleri korumak adına kurum olarak her türlü tedbiri alıyoruz. Verilen eğitim de bunun bir parçası. Basılı gazetedeki ilan tarifesiyle dijitalle aynı olması mümkün değil. Dijitale dönüşüm teknolojik gelişmeler üzerine yapılıyor. Dijitale dönüşüm, maliyetlerin düşmesi anlamına gelir. Kağıt baskıda 500 tane basarsınız ama belli yerlere dağıtabilirsiniz. Dijitalde zaman ve mekân ortadan kalktı. Dijitale dönmenin eli kulağında. Tiraj sorununu çözme konusunda da projelerimizi hazırladık. Dijital dönemde gazetelerimizin performanslarını ölçecek bir sistemden söz ediyoruz. Ajanslardan gelen haberleri olduğu gibi gazeteye koyma dönemi de bitecek. Dijital ortamda bir içeriğin nereden alındığının da takibi yapılacak. Bu geçiş akşamdan sabaha olmaz. Derdimiz asgari kadroyu eğitip, kendilerini haber üretir hale getirmek. Yeni dönemde kim gazetecilik yapıyor, kim yapmıyor daha net ortaya çıkacak.”

“Dijital reklam piyasasını düzenlemek zorundayız”

Karaca, dijitale dönüş sürecinde gazetecilik mesleğinin daha fazla değer kazanacağını belirterek; “Kurumun devamlılığını sağlayacak imkân ve tedbirleri düşünmek, ilgili makamlarla paylaşmak ve basınımıza bu konuda yardımcı olmak istiyoruz. Gazetelerimizin kangren olmuş yapısal sorunlarının başında insan kaynakları geliyor. Okur sayısının artması demek, reklam verme potansiyelinin artması anlamına geliyor. Dijital yayıncılıkta artık gazetenizi satamayacaksınız. Çünkü internet siteniz olacak. Basın-medya söz konusu olduğu zaman, aklımıza gelen reklam piyasası pazarı, yerel gazetelerimiz için bilinmeyen bir dünya. Dijital reklam piyasasını düzenlemek zorundayız. Başta kamu reklamlarını kotardığımız zaman diğer büyük şirketler gazetelere gelir. Ama şartımız gazetecilik yapacağız. Reklam verenler artık sayıya değil, nitelikli ziyaretçiye bakıyor” dedi.

“İş kaybını en aza indireceğiz”

2019 yılının dijitalleşme yılı ilan edilmesi ihtimali olduğunu söyleyen Karaca sözlerini şöyle tamamladı: “Basın İlan Kurumu olarak biz belli ölçüde hazırlıklarımızı başlatmıştık. Önemli mesafe aldık. Dönüşüm bir gecede olacak bir hadise değil. Olabilecek riskleri de ortadan kaldırmak istiyoruz. Dijitalde maliyetler düşecek. Gazetelerimizin bu geçiş döneminde gelirlerinde ciddi bir kayıp olmaması sağlıklı bir yol olur. Dijital ortama geçişte uyum sağlamak kolay değil. İş kayıplarını en aza indirmek ve bunu çeşitli yollarla telafi etmek için bir sosyal sorumluluğumuz olduğunu düşünüyoruz. İhtiyaçlarımızı ortaya koyup projelendireceğiz ve kurumlarımızın kendi amaç ve hedefleri doğrultusunda müracaatlarımızı yaparak plan ve projelerimizi hayata geçirmeyi umuyoruz. Geçiş sürecini iyi planlayıp yönetmemiz durumunda iş kaybı olmayacağı kanaatindeyim. Çünkü dijital dönemde de yeni elemanlara iş var.”

“Yerel Medya’da Dijital Reklamcılığın Geliştirilmesi” eğitiminin sonunda katılımcılara sertifikalarını BİK Genel Müdürü Yakup Karaca, BİK Ordu Şube Müdürü Murat Yürekli, Öğretim Görevlisi Hasan Fehmi Ketenci, Karadeniz Gazeteciler Federasyonu ve Ordu 19 Eylül Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Erdoğan Erişen , Ordu Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Recep Aydın verdi.

Editör: TE Bilişim