Ordu Giresun Havalimanından İstanbul ve Ankara dışındaki seferlerin kaldırılması Ordu ve Giresunluları hem zor durumda bıraktı hem de isyan ettirdi.

Denize taş dolgu yapılarak inşa edilen Ordu Giresun Havalimanı örnek gösterildi ama açıldığı günden beri sorunlar bir türlü bitmek bilmedi.

KAPASİTESİNİ AŞTI…
Ordu Giresun Havalimanı hizmete girmesiyle birlikte beklentilerin üzerinde yolcu kapasitesine ulaştı. Yıllık yolcu sayısı 1 milyonu aştı. İstanbul, Ankara, İzmir ve Antalya’ya direkt uçuşlar gerçekleşti. Yurt dışında Almanya, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Avusturya ve Suudi Arabistan’a seferler kondu.
 

SANKİ HAVALİMANI KAPANDI…
Pandemi nedeniyle kaldırılan seferler son dönemlerde tüm havalimanlarında tekrar başlarken Ordu Giresun Havalimanı adeta kapandı. İstanbul uçuşları pandemi öncesini yakalarken haftalık 14 olan Ankara uçuşları haftalık 3-4 sefere kadar düştü. 
İstanbul ve Ankara dışında başka bir yere ise sefer bulunmuyor. Yurt dışına hiç sefer olmaması ise dikkatlerden kaçmadı.

55 HAVALİMANI ARASINDA 17. SIRADA YER ALIYOR…

Denize dolgu olarak inşa edilerek 22.05.2015 tarihinde uçak trafiğine açılan Ordu-Giresun Havalimanı'ndan her yıl bir milyondan fazla yolcu geliş ve gidiş yapmaktadır. Gümrük Müdürlüğü, Hudut Sağlık birimleri bulunan havalimanı, Uluslararası uçak trafiğine de açık olurken,  55 havalimanı arasında gelen giden yolcu sıralamasında 17. Sırada yer alıyordu.

UÇAKLAR DOLU GİDİYOR AMA SEFER SAYISI AZ…

Covid- 19 pandemisi nedeniyle yoğun bir aşılama seferberliği başlatılmış ve tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de seyahat eden kişiler nedeniyle uçak sefer sayıları artış göstermeye başlasa da Ordu-Giresun havalimanı bundan faydalanamadı. 2015 yılında denize dolgu olarak inşa edilen Ordu-Giresun havaalanından Pegasus, Anadolujet ve Türk Hava Yolları uçak şirketleri tarafından bu yaz İstanbul ve Ankara illerine karşılıklı olarak haftada ortalama 100 sefer yapılmaktadır. Ordu-Giresun havalimanından Ankara Esenboğa havalimanına uçaklar dolu olarak gitmesine rağmen haftanın sadece dört günü sefer yapılması dikkatlerden kaçmazken, bu seferlerin en az haftanın yedi gününe çıkarılması isteniyor. Covid-19 pandemisinin seyir düzeyine bağlı olarak, geçen yıllarda olduğu gibi Temmuz ve Ağustos ayından itibaren Ankara Esenboğa havalimanına her gün karşılıklı olarak iki sefer düzenlenmesi ve diğer illere bağlantılı uçuş yapabilme imkanı isteniyor.

İZMİR SEFERİ TALEBE RAĞMEN KALDIRILDI…

 Geride bıraktığımız kış sezonunda Pegasus Havayolları tarafından İzmir Adnan Menderes Havalimanından, Ordu-Giresun Havalimanına haftada karşılıklı iki sefer düzenlenmekte ve Covid-19’a rağmen uçaklar yüzde 80 dolu olarak gidiş-geliş yapmakta iken söz konusu şirket yaz sezonuna ve yoğun yolcu talebi olmasına rağmen uçak seferlerini kaldırdı.

YOLCULAR YA KOMŞU İLLERE GİDİYOR YA DA AKTARMALI YOLCULUK YAPIYOR…

Ordu-Giresun Havalimanından İzmir, Antalya, Bodrum, Adana, Avusturya, Almanya ve gurbetçilerimizin yoğun olarak yasadığı diğer dünya şehirlerine direk uçuş olmaması nedeniyle bu destinasyonlara uçacak yolcular ya komsu illere giderek uçmak zorunda kalıyor ya da iki kat ücret ödeyerek aktarmalı seyahat etmek zorunda kalıyor. Bu durumda seyahat edecek yolcuların geliş ve gidişlerde gereksiz zaman kaybı ve uçuş hakkı hizmetini alamıyor. Antalya ve İzmir şehirlerinden yurt içi ve yurt dışına yoğun bir şekilde uçuş düzenleyen Sunexpres hava yolları  Ordu Giresun Havalimanı yok sayarak sefer düzenlememesi de tepki çekiyor.

YOLCU OLMASINA RAĞMEN UÇAKLAR ATIL BİR ŞEKİLDE DURUYOR…

Yerli bayrak taşıyıcı Türk Hava Yolları geçen yıl yoğun pandemi ortamında Avusturya’nın Salzburg kentinden Ordu-Giresun havalimanına direk uçuşlar düzenlemişti. Ancak bu yıl sadece İstanbul Havalimanından sabah ve akşam olmak üzere iki sefer düzenlemeye başladı. Ordu ve Giresun illerindeki siyasiler,  Valilikler, belediyeler, turizm il müdürlükleri, acentalar, oteller, ticaret ve sanayi odaları, sivil toplum örgütleri iki ildeki vatandaşlarımızın turizm sektöründeki payının artırılması, KDV üretilmesi, işsizliğin azaltılması, göçün önlenmesi için çaba sarf ederken önceki yıllarda Dmax uçaklarının kaza yapmasından kaynaklı uçak sayısının azalması nedeniyle çapraz uçuşların yapılamadığı ifade edildi. Ancak pandemiden kaynaklı uçuşların tam kapasite başlamaması nedeniyle uçakların bir kısmı büyük limanlarda park halinde atıl bir şekilde kaldı.

TALEPLER DİKKATE ALINMIYOR…

Ordu ve Giresun illerindeki siyasiler,  valilikler, belediyeler, sivil toplum kuruluşları ile uçmak isteyen halkımız, çapraz uçuşlar ve yurt dışına direk uçuş taleplerine rağmen Türk Hava Yolları, Anadolu Jet Hava Yolları ve Sunexpres Hava Yolları bu talepleri görmezden geliyor. Haber Merkezi

Editör: TE Bilişim