Ticaret Bakanlığı desteğiyle yürütülen Turquality tanıtım projesi kapsamında Türk fındığı, Hindistan’ın en büyük ikinci kahve zinciri Barista Coffee ile yapılan iş birliği sayesinde ülke genelinde milyonlarca tüketiciyle buluşturuldu.

Karadeniz ile İstanbul Fındık ve Mamulleri İhracatçıları Birlikleri tarafından yürütülen proje kapsamında, Türk fındığı Hindistan pazarında tanıtım faaliyetleriyle öne çıkıyor. Bu çerçevede Barista Coffee ile gerçekleştirilen iş birliğiyle hazırlanan özel kış menüsü, “Go Hazelnuts” sloganıyla tüketicilerin beğenisine sunuldu.

Yeni Delhi, Mumbai ve Bangalore başta olmak üzere Hindistan’ın büyük şehirlerindeki toplam 175 Barista Coffee şubesinde satışa sunulan menüde, Türk fındığı kullanılarak hazırlanan Fındıklı Frappe, Fındıklı Latte, Fındıklı Matcha Kek ve Fındıklı Tart yer aldı.

Projenin lansman etkinliği Barista Coffee’nin Yeni Delhi’deki ana mağazasında gerçekleştirildi. Etkinliğe T.C. Yeni Delhi Ticaret Müşaviri Yeliz Gürlek de katıldı. Lansmanda basın mensuplarına Türk fındığının kalite özellikleri, besin değeri ve kullanım alanlarına ilişkin bilgi verildi.

Gerçekleştirilen iş birliğiyle Türk fındığının yalnızca geleneksel tüketim alanlarında değil; modern kafe kültürü, içecek ve tatlı sektörlerinde de yüksek katma değer potansiyeline sahip olduğu Hint tüketiciler tarafından deneyimlendi.

Genç nüfusu ve büyüyen ekonomisiyle dikkat çeken Hindistan’ın önemli ihracat pazarlarından biri haline getirilmesi hedeflenirken, tanıtım faaliyetleriyle Türk fındığı sağlıklı, çok yönlü ve günlük tüketime uygun bir ürün olarak konumlandırılmaya devam ediliyor.

Kaynak: Haber Merkezi