Önlemlere uyulması halinde turizm sezonunun belki Eylül, Ekim, Kasım ve Aralık ayına kadar uzayabilir

Pandemi sürecinde önlemler konusunda toplumun her kesimi önemli tecrübeler edindi. Aslında ne yapılacağı konusunu hepimiz biliyoruz. Önemli olan bu bilgimize riayet edip etmemekte göstereceğimiz tutum ve istikrar. İster delta varyantı olsun, ister başka varyant, virüsten nasıl korunacağımıza dair üç önemli adım: Maske, mesafe, hijyen.

Turistik tesisler kurallara uyulmasına önem göstermeli

İçerisinde bulunduğumuz yaz döneminde turizm sezonunda hareketlilik yaşanıyor. Burada önemli olan, otel işletmecileri ve transfer yapan şirketlerin işletmecilerinin çalışanlarına hem çok iyi bir eğitim vermeleri hem de onların bu kuralları çiğnemelerine ya da ihmallerine müsaade etmeyecek bir kontrol sistemi kurmaları önemli. Bunun sağlanması durumunda varyantlara karşı önemli ölçüde önlem de alınmış olur.

Turizm personeli eğitim almalı

Önlemlerin alınması halinde turizm sezonu belki Eylül, Ekim, Kasım ve Aralık ayına kadar uzayacaktır. Bu sezonun kesintiye uğramadan sürmesini istiyorlarsa lütfen sağlık görevlilerinin ortaya koydukları önlemlerin çalışanları tarafından harfiyen yerine getirilmesini ve kontrolünü sağlasınlar. Bunun için %10 denetim ekipleri kursunlar. Gerekirse sağlıkçılarla iş birliği eğitimlerine katılsınlar. Gerekirse biraz daha harcama yapmayı göze alsınlar. Biraz daha fazla personelle çalışsınlar. Eğitim ihmal edilmemeli.

Dünya Sağlık Örgütü, ülkelere karşı yaftalama durumu olmaması için isimlendirme sistemi kullandı. Bu nedenle alfa, beta, gama ve delta şeklinde isimlendirmeler yapıldı. Delta virüsü Hindistan varyantıdır ama sadece Hindistan'la kalmadı, İngiltere'de, Türkiye'de de görüldü. Diğer alfa varyantına göre yani ilk orijinal virüs tipine göre bu tipin bulaşıcılığının daha fazla olduğunu bilimsel çalışmalar ortaya koyuyor.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.