Çocuğun gelişimi için temel hareket eğitiminin önemine değinen Seda Büşra Coşkun, “biz Ordu’nun ilk spor atölyesi yapan yeriyiz. Diğer yerlerden farkımız, biz burada temel hareket eğitimi veriyoruz. Kurs mantığından biraz daha farklı bir çalışma bu. Üniversite hayatımda 3 yıl içerisinde bulunduğum bir projeyi, yeterli donanıma sahip olunca hayata geçirme kararı aldım” şeklinde konuştu.
Bu işe kalkışmadan önce çok düşündüm ve araştırmalar yaptım diyen Coşkun, “Çocukları karşı olan sevgim benim için en büyük avantajdı. Okuduğum branş Spor Bilimleri Fakültesi Beden Eğitimi Öğretmenliği. Sporun birçok alanında çalıştım, rehabilitasyon merkezinde spor eğitmenliği yaptım. Bu süreçte çocuklarla grup çalışması, bireysel çalışma gibi alanlarda kendimi nasıl geliştirebilirim, nasıl yol izlemeliyim gibi sorular sorarak yön buldum. 5 yıllık iş tecrübesinin ardından bu alanda güzel şeyler yapmayı hedefledim. Daha sonra iş kurmak için destek imkanları araştırdım ve KOSGEB’in desteği ile kendi işimi kurmaya karar verdim” açıklamasında bulundu.
EĞİTİMLE GERÇEKLEŞEN BECERİLER
Temel hareket eğitiminin çocuklar için önemli bir süreç olduğunu ifade eden Büşra Coşkun, “Temel hareket eğitimi aslında 8 yaş itibariyle tamamlanıyor. Biz de 2-8 yaş arası uygun olabileceğini düşündük. Hem özel gereksinimi olan çocuklar hem de normal çocuklar ile çalışıyoruz. Özel gereksinim gerektiren çocuklarla birebir çalışıyoruz. Hangi alanda eksiği olduğunu belirleyip o alana yoğunlaşıyoruz. Ama normal çocuklarda ise hem grup eğitimi hem de bireysel eğitim veriyoruz. Grup eğitimlerinin avantajları oluyor. Rekabet duygusu, ekip çalışması ruhu, adil yarış duygusunu empoze etmiş oluyoruz. Temel hareket eğitimi aslında çocuğun bir spor branşına başlamadan önce attığı ilk adım diyebiliriz. Temel hareket eğitimi çocuğun ilk hareketlerini anlamlı hale getirme ve sportif becerilerini güçlendiren bir çalışma tekniği. Bunun yanı sıra manipülatif beceriler, motor becerileri ve lokomotor beceriler çalışıyoruz. Onları da hemen örneklendirerek anlatayım: manipülatif beceriler çocuğun nesneyi kullanarak anlamlı halde kullanıp sportif beceriler ile birleştirmesi demek. Örneğin çocuğun top sektirmesi, topu fırlatması, ona doğru gelen topu yakalıyor olması manipülatif becerileri destekleyen çalışmalar arasında yer alıyor. Nesne kullanımı okul öncesi ve okul çağındaki çocuklar için çok gerekli bir şey. Örneğin çocuğun kalemi doğru tutup, yazıyı düzgün yazması önemli, aslında nesneyle olan ilişkisini geliştiren çocuklarda daha düzgün ilerleyebiliyor bu süreç. Aynı zamanda lokomotor beceriler çalışıyoruz bunlarda çocuğun bir yerden bir yere gitmesi için gerçekleştirdiği tüm hareketleri kapsıyor. Örneğin yine spordan örnek vereyim parkur çalışmasında çocuğun önüne bir engel çıktı, çocuk engel çıktığında o engelin altından vücudunu küçülterek geçiyor olması, lokomotor becerilerinin iyi olduğu anlamına gelir” şeklinde açıkladı.
GÜZEL SONUÇLAR ELDE ETTİK
Ordu’nun samimi bir şehir olması işimi kolaylaştırıyor diyen Coşkun “Velilerin yaklaşımı çok mutlu edici. Ordu birbirini tanıyan samimi bir şehir, dolayısıyla insanlar güler yüzlü bunun avantajı oluyor. İlk başta insanlar ne olduğunu anlayamıyor ama çalışma mantığını öğrenince çok seviyorlar. Çocuğunun hep branş eğitimi almasını isteyen ebeveynler temel hareket eğitimini öğrenince ilgilerini çekiyor. Çocuklarının günlük yaşamında ki manipülatif becerilerinin farkında olmuyorlar ama burada teorik olarak görmüş oluyorlar. Bu da kafalarında biraz daha oturmalarına neden oluyor. Özellikle çocuklarında ilerleme kat ettik bu da velilerimizi çok mutlu ediyor. Dolayısıyla biz de çok mutlu oluyoruz” dedi. Haber: Yeşim Durkut