Ordu’nun Fatsa ilçesinde yıllardır beklenen çevreyolu projesinde yeni bir gelişme yaşandı. Fatsa Belediye Başkanı İbrahim Etem Kibar, Çerkezler Tepesi’nde yaptığı açıklamada, projenin detaylarını kamuoyuyla paylaştı. Kibar, projenin teknik özellikleri ve maliyetiyle Türkiye’nin en dikkat çeken altyapı yatırımlarından biri olacağını söyledi.
Toplam 23 Kilometre: Tünel ve Viyadüklerle Örülü Bir Güzergâh
Başkan Kibar, Fatsa çevreyolunun toplamda 23 kilometre uzunluğunda olacağını belirtti. Yolun 11,5 kilometresi çift tüp tünel olarak inşa edilecek ve bu yapı sayesinde toplam tünel uzunluğu 23 kilometreyi bulacak. Viyadükler ise 8 kilometrelik bir güzergâhı kapsayacak. Bu viyadüklerin çift yönlü olmasıyla birlikte toplam viyadük uzunluğu 16 kilometreye ulaşacak.
“Bu proje, sadece Fatsa’nın değil, bölgenin ulaşım geleceğini kökten değiştirecek. Oldukça maliyetli ama bir o kadar da stratejik bir yatırım,” diyen Kibar, projenin maliyet açısından Ordu çevreyolunun yaklaşık iki katına ulaşacağını vurguladı.
Kıyas Ordu Çevreyoluyla: İki Etapta Planlandı
Ordu çevreyolunun 13 yıldır tamamlanamadığını hatırlatan Başkan Kibar, Fatsa çevreyolunun da iki etap halinde planlandığını söyledi. Ancak bu kez daha planlı bir süreç yürütüldüğüne dikkat çekti:
“Etüt çalışmaları tamamlandı. Şimdi yatırım programına alınmasını bekliyoruz. Bu süreç için çok yakınız.”
2027 İçin Umutlu Mesaj: “Yatırımı Hep Birlikte Göreceğiz”
Başkan Kibar, projeye dair takvim konusunda da umutlu konuştu:
“Deprem bölgesindeki yeniden inşa süreci 2025 ve 2026 yıllarında öncelik taşıyor. Ama Allah’ın izniyle 2027’de çevreyolunun yatırım programına alındığını hep birlikte göreceğimize inanıyorum.”
Fatsa’nın Trafik Sorununa Neşter Vuracak
Fatsa’da özellikle yaz aylarında yoğunlaşan şehir içi trafiğe çözüm olması beklenen çevreyolu, transit geçişleri şehir merkezinin dışına alacak. Bu sayede hem trafik rahatlayacak hem de şehir içi güvenliği artacak. Başkan Kibar, projeyle ilgili gelişmeleri şeffaf şekilde kamuoyuyla paylaşmaya devam edeceklerini ifade etti.





